Alert Online 2013, samen slim investeren in een veilig digitaal Nederland

Op 28 oktober lanceert de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) de tweede editie van de jaarlijkse campagne Alert Online. Het doel is burgers en organisaties bewust te maken van hun internetgebruik en de risico’s die dat met zich meebrengt. Het centrale thema van de campagne is Smart Security: samen slim investeren om van Nederland de meest open en veilige online samenleving te maken. De campagne loopt tot en met 5 november.

De Informatiebeveiligingsdienst voor gemeenten (IBD) ondersteunt de campagne van Alert Online. Alert Online nodigt iedereen uit om in hun eigen organisatie aandacht te besteden aan het thema Smart Security. Om daarbij te helpen heeft Alert Online een security awareness campagne ontwikkeld. Het materiaal uit de toolkit omvat posters, een e-learning module die meet hoe veilig u nu bent, een lijst met tips en trucs en een instructiefilmpje met gezaghebbende sprekers. Het materiaal bevat ook een toelichting op de campagne en een handleiding voor managers en medewerkers.

Zie ook de video op de homepage van Alert Online.

Vragen?

Wilt u meedoen aan deze campagne meld u dan aan via de website www.alertonline.nl.