Wist u dat … de IBD-community ook interessant is voor uw gemeente?

Gedurende de zomerperiode plaatsen we vanuit de IBD een serie zogenaamde ‘Wist-u-dat?’-nieuwsberichten. Om u op de hoogte te houden van de laatste weetjes op het gebied van de IBD, van het werkveld informatiebeveiliging en natuurlijk van het jaarlijks verplichte ICT-Beveiligingsassessment DigiD.
We vallen gelijk met de deur in huis, want wist u dat …

  • de IBD-community voor alle gemeente in Nederland een platform biedt voor uitwisseling van documenten op informatiebeveiligingsvlak?
  • het doel van de IBD-community is, dat gemeenten elkaar helpen makkelijker en sneller te leren door documenten te delen en ervaringen uit te wisselen als het gaat om informatiebeveiliging?
  • al gebleken is dat gemeenten elkaar onderling opzoeken naar aanleiding van het plaatsen van documenten op de community?
  • u niet alleen documenten kunt delen, maar op de community ook vragen kunt stellen en ervaringen kunt uitwisselen op informatiebeveiligingsvlak?
  • nagenoeg alle gemeenten al lid zijn van de IBD-community?
  • u zich als gemeentecollega nog steeds aan kunt melden op de IBD-community als lid. Bijvoorbeeld als u CISO bent, of  ICT-collega en natuurlijk ook als verantwoordelijk bestuurder voor informatiebeveiliging?
  • u als gemeente zelf documenten kunt plaatsen, maar ze ook aan ons kunt mailen? Dan plaatsen wij de documenten voor u op de community (info@IBDgemeenten.nl).
  • de IBD bezig is met de ontwikkeling van Operationele Baseline producten voor de BIG?
  • de IBD graag van u gemeentelijke documenten ontvangt?
    • … die de IBD vervolgens anonimiseert, en
    • … op haar beurt weer gebruikt als product in de reeks van producten voor de operationele variant van de Baseline Informatiebeveiliging Nederlandse Gemeenten (BIG)?
  • u ook persoonlijk contact kunt zoeken met de IBD? Voor vragen of opmerkingen over informatiebeveiliging of het assessment DigiD?

Mocht u zelf nog Wist-u-datjes voor onze nieuwsberichten-serie willen aandragen, dan kunt u deze uiteraard sturen via mail  info@IBDgemeenten.nl of door onze helpdesk te bellen (070 373 8011).